iService Wsparcie dla mobilnego serwisanta

dowiedz się więcej

Wdrożenia systemów ERP wspomagających zarządzanie

dowiedz się więcej

Serwis systemów ERP wspomagających zarządzanie

dowiedz się więcej

Tworzenie oprogramowaniana zamówienie

dowiedz się więcej

iPersonelInnowacyjny system kadrowo-płacowy

dowiedz się więcej

iService wspomaga pracę serwisu Dorma Polska

DORMA Polska jest spółką należącą do koncernu DORMA GmbH + Co. KG – globalnego lidera w dziedzinie techniki drzwiowej, mobilnych systemów ścianek działowych i okuć do szkła. DORMA jest również wiodącą firmą w swojej branży na rynku polskim. W ciągu 20 lat obecności w Polsce firma zrealizowała wiele projektów, dostarczając swoje produkty do klientów w całym kraju. Kluczem do sukcesu w branży, w której firma działa, są nie tylko najwyższej jakości produkty, ale również sprawne, szybkie i wysokiej jakości usługi serwisowe. Decyzja o wdrożeniu rozwiązania iService była efektem dążenia firmy do ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług serwisowych.

Głównym celem wdrożenia iService było zautomatyzowanie i skrócenie czasu poświęcanego na rozliczenie pracy wykonanej przez serwisantów. Dzięki wyposażeniu ich w tablety iPad możliwe było połączenie ich z funkcjonującymi w firmie systemami ERP i CRM. Aktualnie serwisanci pracują na terenie całej Polski, przesyłając na bieżąco podpisane w formie elektronicznej protokoły serwisowe oraz dane, dzięki którym iService automatycznie tworzy i przesyła do systemu finansowo-księgowego faktury i dokumenty logistyczne (WZ, RW, RW gwarancyjne). Wdrożenie iService usprawniło również pracę koordynatorów serwisu. Dysponują oni mapą z naniesionymi na nią aktualnymi zleceniami serwisowymi oraz na bieżąco aktualizowanymi położeniami serwisantów terenowych. Dzięki mapie oraz dedykowanemu kalendarzowi zoptymalizowano planowanie pracy oraz tras przejazdu serwisantów. Automatyzacja księgowania faktur i rozchodów z magazynów podręcznych pracowników serwisu pozwoliła zaoszczędzić mnóstwo czasu przeznaczanego wcześniej na ręczne wprowadzanie do systemu danych z protokołów serwisowych, sporządzanych wcześniej w formie papierowej. iService funkcjonuje w firmie DORMA z powodzeniem już ponad 2 lata.

Tomasz Bończyk, Specjalista ds. Informatyki w Dorma Polska:

Przede wszystkim chciałbym podkreślić bardzo krótki czas wdrożenia systemu. Było to wynikiem zarówno dobrego przygotowania projektu, ale też przejrzystości i prostoty aplikacji iService na iPada. Te cechy aplikacji przesądziły o tym, że nawet osoby nie mające wcześniej żadnych doświadczeń w pracy urządzeniami mobilnymi były stanie szybko przestawić się na nowy sposób pracy i szybko zapomnieć o wypełnianiu dokumentów w formie papierowej. Wdrożenie zmieniło radykalnie sposób komunikacji zarówno koordynatorów serwisu, jak i serwisantów tworzących dokumentację w formie elektronicznej u samego źródła jej powstawania. Dostarczenie protokołów natychmiast po wykonaniu usługi umożliwia bezzwłoczne jej rozliczenie. Jest to korzystne dla usługodawcy, ale również pozwala na utrzymanie porządku w dokumentacji u klienta. Ma to duże znaczenia zwłaszcza dla klientów posiadających wiele obiektów rozrzuconych po kraju. Inną niezaprzeczalną korzyścią, wynikającą ze zautomatyzowania obiegu dokumentów odnoszących się do usług serwisowych, jest udostępnienie informacji o stanie zlecenia serwisowego dla innych działów firmy, np. logistyki, księgowości czy windykacja. Spowodowało to uwolnienie koordynatorów serwisu od konieczności odpowiadania na pytania z innych działów o status danego zlecenia u klienta. Zyskany w ten sposób czas mogli poświęcić na dalsze podnoszenie poziomu obsługi klientów naszej firmy.

« powrót do listy aktualności
POIG 8.2